4 Ağustos 2008 Pazartesi

Çikolatalı cupcakes


Pastacıkız’ın blogunu gezenler bilir. Bu kadar bol çeşit, bu kadar güzel sunum az bulunur. Bir çok tarifini denedim. Tatları süper. Ama asla onun yaptığı gibi, süslemeyi beceremedim. Bu da bir sanat. Yaptıkları tablo gibi, insan yemeyip, saatlerce seyredebilir. Önce gözü doyuyor insanın. Sonrasında ki, tadını anlatmaya gerek yok. Gerçekten bu tarifini de çok severek yaptım. Bizim lezzet deneyicilerinden tam puan aldı. Kızlarımın ikisi de çok sevdi.

Malzemeler

  • 3 adet yumurta,
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • ½ su bardağı sıvıyağ
  • Bİr tutam sevgi
Üzerine

  • ½ paket hazır çikolatalı pasta kreması
  • Ya da kremşanti

Yapılışı

  • Yumurtayı, toz şekerle iyice çırpın.
  • Yoğurdu, sıvıyağı, kakaoyu, vanilyayı ekleyin. Çırpın.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyip, çırpın.
  • Yağlanmış muffin kalıpların yarısından biraz fazla doldurun.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Kremayı çırpın ve buzdolabında bekletin.
  • Kekler ılıdıktan sonra kalıplarından çıkarın ve üstlerine krema sıkacağı ile kremşantileri sıkın.
  • Afiyet olsun.

20 yorum:

  1. Ablam ablacım merhabalar...Hımm tembel ben yeni kavaltıdan kalktım..Kuru kuru yiyip çayımı üstüne içerim..( huyum kurusun :) ne yapayım tek zevkim oo..
    Şimdide bu nefis cupcakesler gönlümü çaldı..Hemen alıyorum çayımla afiyetle yiyorum..
    Sen yaparsan ne olsa yerim ben..Ellerine sağlık haftan neşeli gelsin mutluluk getirsin..

    YanıtlaSil
  2. Canım akasyakokusu,
    kahvaltını yapıp üstüne çay içmen çok ilginç. Ne yapalım, o kadar kusur kadı kızında da bulunurmuş.
    Bir gün beraber kahvaltı edip, pastalar yediğimiz günlerde gelecek inanıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık.
    Kızların tam puan verdiyse gerçektn harika olmuştur. Görüntüsü, süsü bence çok güzel olmuş. Ellerine sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Seda,
    yorumun için teşekkür ederim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Canım ablam çok saol..Bende özlerim o kesinde..laptop yanımızda olur..girebildiğimiz yerden gireriz artık..
    cumaya kadar çok gelirim ben daha:))
    22 güncük çabuk geçer..hayırlısı olsunda sağlıkta olsun..
    unutmadan ablacım o dediğin huyumu kendimde sevmiyor gibiyim ama.ne yapayım kuru kuru yiyor ya ara verip çay yudumluyorum..yada sonradan üstüne çayımı alıp ya buraya yada örgüme takılıyorum..beş çayıda öyle önce tabağımı yiyorum sonrada çayımı içiyorum..tabi ben sona kalınca bazen çaysızda kalıyorum:)))
    ablacım sağlıkla sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    güle güle gidip gelmeyi Allah nasip etsin. Doğru söylüyorsun gönüller bir olsun.
    Canım,kuru kuru yemek kötü bir şey değil ki, öyle mutluysan kime ne.Eminim senin için yeni çay yaparlar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. iyi akşamlar canım güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum cupcakesler iştah acıcı görünüyor eline sağlık sevgilerimi bıkarıyorum

    YanıtlaSil
  8. selam canım,nasılsın?..ben bu 10 gündür internete giremiyorum..Çok yoğundum mesajlara hemen cevap veremedim,kusura bakma..kendine iyi bak..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Sevgili miyoopie,
    sağlığınla ilgili problemin olmasında, nasıl olsa bir şekilde görüşürüz.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili anne,
    cupcakesleri beğenmene sevindim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Günaydın sevgili arkadaşım günün her günden daha güzel daha aydın olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ablacım günaydın günün aydın keyfin hoş olsun..

    YanıtlaSil
  13. Sevgili muazzez,
    güzel dileklerin için teşekkür ederim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Nuray'ım,
    sanada bol keyifli bir gün olsun dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  15. slm.çok güzel görünüyor cupcakesler,ellerine sağlık arkadaşım.Neşeli günler dilerim.

    YanıtlaSil
  16. ŞAHANE GÖRÜNÜYOR BU CUPCAKESLER.ÜZERİNDEKİ KREMA LEZZETİNE LEZZET KATMIŞ.HARİKASIN CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık Bülbülün yeri...
    Ben sevgili Pastacı Kızın sayfasını gezemeyenlerdenim, bende sayfası çıkmıyor..:( ama eminim çok güzel süslemeler tarifler vardır senin hazirladığın çikolatalı cupcakeden belli..:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. Sevgili caferose,
    teşekkür ederim. Gerçekten neşeli günlere ihtiyeç var.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  19. Sevgili arzumcum,
    güzel sözlerin için teşekkür ederim. Çok kibarsın.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  20. Sevgili ayşeyaman,
    nezaketin için teşekkür ederim. Senin sayfanda yaptıklarını anlatacak söz bulamıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim