13 Ağustos 2008 Çarşamba

Peynirli Pide


Çok sevdiğim arkadaşım, kendisinin ve oğlunun yaşadığı bir sürü olumsuz olaylar sonrasında evlerinden taşınmak zorunda kaldılar. Bir süre ev arama tarama sonunda hafta sonu benim siteme taşındı. Ev yerleşme sırasında yiyecek içecek işlerini büyük bir zevkle üstlendim.
Blogspot arkadaşlarımdan, kardeşim demekten çok mutlu olduğum Hülya’nın Mutfağın’ın yayımlamış olduğu ev pidesini yaptım ve sundum. Öylesine beğenildi ki.
Hülya’nın yayımlamış olduklarını büyük bir zevkle yapıyorum. Kibar ve iyi niyetli bir dost ( kardeş ) daha kazanmış olmanın sevinciyle peynirli pidemi sunuyorum.
Sevgili Hülya kıymalı yapmıştı, kıymalı yapmak isteyenlerin onun bloguna uğramalarını tavsiye ederim.

Malzemeler
  • 1 adet yumurta (sarısını üzerine sürmek için ayırın)
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 adet kabartma tozu
  • 4 su bardağı un
  • Bir tutam sevgi
İç harcı
  • Peynir
  • 2 adet yumurta
  • Maydanoz
Yapılışı
  • Yumurta akını, yoğurdu, sıvıyağını, iyice birbirine karıştır.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekle ve yoğur.
  • Yumuşak hamur olduğunda yuvarlak olarak istediğiniz büyüklükte açın.
  • Başlarını birleştirin ve ortasında kalan boşluğa iç harcını doldurun.
  • Ayırdığımız yumurta sarısını kenarlarına sürün.
  • Tepsiye yağlı kağıt koyup, üzerlerine yerleştirin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

29 yorum:

  1. selam canım evet çok az kaldı öyle yorgunumki koşoşturmaktan oturmaya fırsatım olmuyor birde babasız kız vermek çok zormuş keşke eşimde yanımda olsaydı ah ahh

    YanıtlaSil
  2. Sevgili anne,
    kıyamam sana. Canım Allah evlenenlere yardım edermiş.Eminim size de yardım edecektir.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. canım ablacığım güzel sözlerine çok teşekkürlerr. Bende senin gibi bir ablaya sahip olduğum için çoook mutluyum..canım yüreğine sağlık.

    çook çook öpüyorum seni... rabbim yüzünden gülücükleri eksik etmesin. amiiiin

    YanıtlaSil
  4. selam canım ben geldim,piden çok güzel görünüyor ellerine sağlık.hayırlı günlerin olsun

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Hülya,
    sözlerim de son derece samimiyim. Tam anlatabilmiş değilim.Eksiklerim bile var.Senin ve çocuklarının da gülücük yüzünüzden eksik olmasın.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili kezbanyenge,
    hoşgeldin.Sözlerin için teşekkür ederim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. slm.Pideler çok güzel görünüyor du ben de hemen tarifini aldım ve yaptım.Ellerine sağlık arkadaşım.Paylaşımına tşkler.iyi akşamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ayy yazdım ama adımı yazmayı unutmuşum.:)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili caferose,
    beğenip yaptığına çok sevindim. Afiyet olsun canım. Sevgiler gibi, yemekler de paylaşıldıkça güzelleşiyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Selam canım,nasılsın?..iyi geceler,hayırlı cumalar arkadaşım..sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
  11. Peynirli pide nefis görünüyor.Gecenin bu saatinde canım çekti.Ellerinize sağlık

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  12. RABBİM dualarımızı katında makbul kılsın hiçbirimizi dostsuz,duasız,yardımsız,umutsuz,çaresiz bırakmasın selamlar sevgiler''HAYIRLI CUMALAR''

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.
    Hayırlı kandiller diliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. canım benim eline sağlık enfes görünüyor arkadaşım şimdiden jandilini kutlarım iyi geceler

    YanıtlaSil
  15. Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

    YanıtlaSil
  16. Bu güzel günde kalbiniz nurla dolsun Berat kandiliniz mübarek olsun .İyi günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. Talihiniz gözleriniz kadar berrak, kaderiniz bakışınız kadar güzel, umudunuz yarın kadar yakın, yarınınız aşkınız kadar mutlu, aşkınız Beraat kadar mukaddes, dualarınız istediginiz gibi makbul olsun.

    YanıtlaSil
  18. Bu günlerin feyzi üzerinize, rahmeti geçmişinize, bereketi evinize, nuru ahiretimize, sıcaklığı yuvamıza dolsun. Kandiliniz mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  19. Sevgili gold,
    bende senin kandilini içtenlikle kutlar, isteklerinin olmasını dilerim.
    Canım, bloguna ulaşmak istedim ama bulamadım. (başarılı olamadım)Blog adresini verirsen ziyaret etmek isterim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  20. selam ...pideler nefis görünüyor.elinize saglık bende hep kıymalı yaparım birde peynirlisini deneyeyim..hayırlı kandiller dilerim.sevgilerimle.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  21. Beyaz bir gül gönderiyorum size
    Yaprağında iman dalında sevgi
    Kokusunda Muhammed var
    Haneniz kalbiniz nurla dolsun
    Kandiliniz mübarek olsun

    YanıtlaSil
  22. canım ablam ben geldimmm..
    Mersin ilçesi Anamur'da kamptayız..Pazartesi yola çıktık geesini mersinde geçirdik..sabahıda buraya kampa geldik..mardinden buraya tayin omuş arkadaş çok saolsun yardımı oldu aradaki boşluğa bizide aldı..çarşambaya kadar burdayız sonrası antalyaya geçeeğiz..cafe çok kalaba çocuklar adeta tapulamış burayı..laptopu bugün 5 sularında buranın adresine teslim aldık..ama kablosuz hatları bozukmuş bakalım yapılırsa size girer yazarım arada..
    herkese selam söyle şimdi birine gitsem biri var hesabı..kız gelmişken peşine takıldımdı..
    kandilini kutluyorum kocaman öptüm seni..

    YanıtlaSil
  23. Merhaba! Berat kandiliniz mübarek olsun.Kalbiniz nurla dolsun.İyi akşamlar ve sevgiler dilerim.

    YanıtlaSil
  24. oğlum sınavı kazandı ablam.duaların için allah senden razı olsun.senin çocukların içinde rabbim hayırlısın versin.
    aminnnnnnn
    hayırlı akşamların olsun canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  25. pidelerrr nefis

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  26. Sağlıklı ve Huzurlu güzel bir hafta dılerım arkadaşıma :) http://gulgununmutfagi.blogcu.com http://avongulgun.blogcu.com

    YanıtlaSil
  27. Sağlıklı ve Huzurlu güzel bir hafta dılerım arkadaşıma :) http://gulgununmutfagi.blogcu.com http://avongulgun.blogcu.com

    YanıtlaSil
  28. Selam Yüzünüzden gülümseme kalbinizden neşe ve sevinç hiç eksik olmasın hafta boyunca.İyi günler.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim