13 Kasım 2008 Perşembe

Cam şekerli kurabiye


Kurabiye pişerken çıkan kokular beni inanılmaz mutlu eder.
Ne zaman böyle kokulu mutfaklarla karşılaşsam , orada hep mutlu insanların yaşadığını hayal ederim.
Mutfakta ailesi için sadece karın doyurmanın dışında bir şeyler pişirenlerin ailesini çoooook sevdiğini düşünürüm. Onlar için zamanından ayırıp, onların sevdiği şeyleri yapabilmek benim için mutlulukla eşittir.
Ben de kızlarımı mutlu etmek için sofraözlemin.den aldığım cam şekerli kurabiyeleri yaparken aklımdan bunları geçirdim.

Malzemeler
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 – ya da 1,5 su bardağı nişasta
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • 3 – 3,5 su bardağı un
  • Renkli bonbon şekerleri
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Margarin ve pudra şekerinin iyice birbirine yedirin.
  • Yumurta sarısını, vanilyayı ve nişastayı da ekleyin iyice yoğurun.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu ekleyin, yoğurun.
  • Hamuru merdaneyle açın.
  • İstediğiniz bir bardak ağzıyla kesin.
  • Ortasını minik şekilli kalıplarla kesin. (Sadece üzerini kesin. Tamamen boşaltmayın. Orada bir boşluk olacak şekilde olsun.) Benim küçük kalıplarım olmadığı için kola kapağıyla yaptım.
  • Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  • Deliklere renkli bonbon şekerlerinden birer tane koyun.(Benim kullandıklarım maalesef tek renkti.)
  • 170 derecede 12 – 13 dakika da pişirin. Yine de kendi fırınınızın derecesini ve dakikasını siz daha iyi bilirsiniz ama çabuk oluyor ona dikkat edin.
  • Piştikten sonra pudra şekeri dökün.
  • Afiyet olsun.

21 yorum:

  1. ablacım sayfan açıktı kalk otur derken..seni gördüm..
    8 kglik makine almıştık onu getirip taktılar..şu yorgan programlıdan arçelik..gir çık yapınca anca geldim.
    çok saol ablacım herşey için tşk ederim.iyiki varsınız inan başım eğildikçe uğulduyor.herşeyde vardır bir hayır.bakalım altından ne çıkacak..önce sağlık o olmadan ne yeniyor ne içiliyor nede gülünüyor..
    kurabiyede çok güzel görünüyor..serinmavi.blogspotta görmüştüm o vitray kurabiye demiş.simayhobievide yapmıştı geçen.
    kurabiyeyi bizim çocuklarda çok seviyor.olsunda kurabiyenin adı şekli farketmez.:)))
    hemen alıyorum birkaç tane elimde çay var..ağrı kesici içip yatıcam biraz..öptüm seni.

    YanıtlaSil
  2. ya bu kurabiyeleri bi denemek nasib olmadi , cok emrak ediyorum tadini cam sekerden olunca degisik geldi , ellerine saglik cnm ; )=

    YanıtlaSil
  3. nefıs cok şık duruyor canım ellerıne saglık sevgıler..

    YanıtlaSil
  4. canımmm ablam..sevincim yerine geldi.ummadığım yerde buldum cüzdanımı..sizede çok mahçup oldum affet beni nolur..
    çok öptüm..

    YanıtlaSil
  5. canım arkadaşım ziyaretlerin için teşekkür ederim.kurabiyen enfes olmuş, ellerine sağlık düşüncelerine aynen katılıyorum, ben hep mis kokan bir mutfakta büyüdüm, çocuklarımın da öyle büyümesi için elimden geleni yapıyorum.bu insanın ailesine verdiği değerdir...
    sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  6. Çok şık duruyor gerçekten,güneşe tutunca da parlar bunlar,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. selam canim enfes kurabiyeler olmus ellerine saglik mis gibi kokular buraya kadar geldi sanki sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Gunaydin Eger herkes dost sandigi kimselerin bir de kendi arkasindan soylemis olduklarini duysaydi,dunyada pek az dost kalirdi.Sirrini Soyleme Dostuna,Soyler Dostunun Dostuna

    Hayirli Gunler Cumaniz Mubarek Olsun Kardesim Ailenizle ve Sevdiklerinizle Birlikte Neseli Guzel Bir Cuma Gunu Gecirmenizi Dilerim.Sevgiyle Saygiyle vede Saglikla Mutlu Esen Kalin Allaha Emanet OLun.Saygilarimla

    DOSTLAR

    Dostlar kalir hatirlari beyhude
    Kendileri simdi kimbilir nerelerde
    Gece coktugunde Istanbul mahser yeri
    Goz gozu gormez sesler duyulmaz
    Gencligimiz ilkbahar seli
    Dostlar gider kalir hatiralari bicare

    Alinti:K.Deger
    http://www.siirperisi.net/siir2.asp?siir=11340

    Sukru Yilmaz
    Antakya-Hatay

    http://www.sukruyilmaz.net
    http://www.sukruyilmaz.net/blog

    YanıtlaSil
  9. ne güzel yorumlamışsın bülbülcüğüm, ev mis gibi kurabiye kokmalı derken,,
    haklısın.. çok güzel olur.
    olmuşda zaten, ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım hayırlı cumalar sevgiler

    YanıtlaSil
  11. BU KURABİYELERİ BLOGLARDA GÖRDÜKÇE MERAK EDİYORDUM.ÇOK HARİKA BİR GÖRÜNÜMÜ VAR.EN KISA ZAMANDA BENDE DENEMELİYİM.ÇOK GÜZEL OLMUŞ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

    YanıtlaSil
  12. ablacim ellerine saglik,kurabiyeler pek guzeller...bayildim simdi onumde olsaydi o tabak bos olurdu...:))opuyorum

    YanıtlaSil
  13. Selamlar cnm. ellerine saglik diyorum nefis gorunuyorlar.. Ve sana tum sevenlerinle birlikte guzel bir hafta sonu diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık çok hoş gözüküyor kokusu için bende öyle düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  15. ablacım ne güzel yazmışsın.. düşüncelerine aynen katılıyorum. Benim içinde evdekielre bir şeyler hazırlayıp onları mutlu etmek büyük zevk...

    kurabiyeler harika olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun..sevgiler çook öptüm

    YanıtlaSil
  16. iyi geceler ablam..pazar günün neşeli olsun..öptüm..

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık canım,çok leziz olmuştur eminim...Selamlar...Sevgiler...........

    YanıtlaSil
  18. bu kurabiyeleri bende görmüş ve bayılmıştım.henüz denemedim ama harika oldukları belli.ellerine sağlık olsun canım.sevgiler iyi geceler

    YanıtlaSil
  19. ellerine saglık hayatım cok guzel gozukuyorlar..
    afıyet olsun sıze..
    opuyorum cok:)

    YanıtlaSil
  20. ablam ablam canım ablam..
    sen üçüncüsün tabaktada altı parça varmış yani..ne yapiyim az oldu valla.
    poşetin biri kemikliymiş :)))
    afiyet şeker olsun..bende sana bereketli huzurlu bir hafta dilerim..
    bende birazdan kalıcam ahali maç bakıyor.az ütüm var..
    öptüm seni.by..

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık çok nefis bir görüntüsü var krabiyelerinin.sözlerine de katılıyorum.nefis kokulu mutfağında başarıların daim olsun.iyi geceler

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim