8 Ocak 2009 Perşembe

Teflon tencerede buğulama hamsi


Bildiğiniz gibi eşim Karadeniz’li. Evimizde balık çok sevilir. İlla ki hamsi. Bize göre balıkların şahı. Ama maalesef diğer deniz ürünleri ile aramız hiç iyi değildir. Çünkü ben hiç sevmediğim için çocuklarıma da tattırmadım. Biraz haksızlık oluyor ama yapacak bir şey yok.
Kızlarım balığın kızartmasını tercih ederler ama ara sıra da değişiklik gerekli. Bu seferde teflonda buğulamasını yaptım.

Malzemeler
  • 1 kilo Hamsi (Ne kadar olduğuna siz karar verin )
  • 2 adet soğan
  • 1 adet limon
  • Sıvıyağ
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Hamsileri temizleyip, kılçıklarını çıkarın. İyice yıkayın.
  • Balıkları açın ve iki balığı birleştirin
  • Teflon tencerenin dibine sırt sırta dizin.
  • Üzerlerini yuvarlak dilimlenmiş soğanlarla kapatın.
  • İnce kesilmiş limonları da soğanların aralarına serpiştirin.
  • Tencerenin kapağını kapatın.
  • Hiç su ve yağ koymadan pişirin. Biraz sulanıyor.
  • Suyunu çekince , balıkları spatula ile ters yüz edin ve biraz zeytinyağını balıkların üzerine gezdirin.
  • Birkaç dakika pişince, altını kapatın.
  • Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Benim eşim de karadenizli. Hmasiden başkasına balık demiyor. Onu da ancak kızartırsam yiyor. Ben onun yüzünden güzelim çupralara veda etmek zorunda kaldım. buğulama da nefis görünüyor ah bir yapabilsem... Bu arada seni takip ettiklerim listesine ekledim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. iyi akşamlar canım iyi olman dileyimle. hamsiyi bende çok severim bence balıkların şahıdır hamsi üstüne başka balık tanımam.haa birde norveç somonu çok güzel..sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  3. ben balik hastasiyim cok severim
    sakatat hic yemem herkezin degisik huylari var tabii...
    baliklar harika gorunuyor afiyet olsun canim ,sevgilerr

    YanıtlaSil
  4. asla hayır diyemeyeceğim bir lezzet.
    harika görünüyor.
    afiyetler olsun arkadaşım:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Benim eşimde karadenizli ama ben ondan daha çok karadenizli oldum:))
    Karadeniz yemeklerini ve özellikle hamsiyi çok seviyorum. Nasıl yapılırsa yapılsın severek yiyiyorum. Son yıllarda kızartma biraz ağır geldiği için bende buğulamayı tercih ediyorum.
    ELlerinize sağlık bülbülün yeri çok güzel görünüyorlar....
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. canim vallahi bloglarda hamsiyi
    gördükce icine girip yiyesim geliyor buralarda pek olmuyor arada nadir geliyor yakalayip alabilirsek ne mutlu :))
    ellerine saglik hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar canim, malesef vuruldugum asida her grip virusu icin etkin madde olmadigindan, asdakinin disinda bir virus kapmisim, felaket beni sarsti, sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Ahh ablacım ne tesadüf..öğle yemeği geziyorum az evvelde zehra ablada sulu köfte yedimdi.
    ama balıkta yerim hemde hamsi.
    eline sağlık ablacım..bizde hamsi yada alabalık,çipra gibi yeniyor.eşim kızarmış seviyor..bende artık son yıllar buğulama yiyelim demeye başladım..birde böyle yapınca kızgın fırına sürdünmü nar gibide kızarıyor öylede denemelisin ablacım.
    ayrıcaa o güzelim iltifatlara tşkler..kardeşin güzel vallada..aşure yaptığı gün dersaneye toplantıya gitti örgü mantosunu ve beresini taktı herkes ona baktı çıkarkende heryerine ağrılarla geldi eve.nazar değdi herhal:)))

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık
    Benim eşimde asimile olmuş bir karadenzili:)hamsiden başkasını balık saymayanlardan,ve onuda kızartma istiyor:)abartıp 2kişilik ailemize 2 kg. balık getirince şok oluyorum tabi.O yüzeden balığı kendim almayı tercih ederim:)
    ellerine sağlık.kızarma ağır oluyor
    ama buğulama harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. karadenizli değiliz ama bizim evdede hamsi balıların şahı çok sevilir ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. balık nefis görünüyor ellerine sağlık canım..güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle hayırlı geceler..

    YanıtlaSil
  12. nefıs gorunuyor canım elerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık.güzel bir haftasonu diliyorum.selam ve dua ile.

    YanıtlaSil
  14. Hamsi sevilmezmi ...Bende hamsiye bayılırım..Kızartma buğulama farketmez.. Ama teflonda şimdi gördüm.. Güzel fikir. Çokda lezzetli görünüyor.. Ellerinize sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim