29 Ocak 2009 Perşembe

Patatesli Kol Böreği


Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği.35.’e ev sahipliği yapan gulayce. ‘ye patatesli kol böreğini gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 4 adet yufka
  • 3 yumurta (1 tanesinin sarısını ayırın)
  • ½ su bardağından fazla sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt ( ya da, süt ve yoğurt ikilisini 2 kaşığa tamamlayın)
  • 1 şişe maden suyu
  • Bir tutam sevgi
Patatesli iç
  • 6 adet patates
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı salça (arzuya göre biraz biber salçası da konulabilir)
  • 1 adet büyük soğan
Yapılışı
  • Yumurtayı, sıvıyağı iyice çırpın.
  • Yoğurdu, sütü ekleyin ve çırpın.
  • Madensuyu karışıma ekleyin ve çırpın ve karışımınızı hazırlayın.
  • Patatesleri haşlayın
  • Yemeklik doğranmış soğanı sıvıyağda kavurun.
  • Salçayı ekleyip, karıştırın. Yumurtayı da ekleyin ve kavurun.
  • Haşlanmış patatesi de ekleyip, tuzunu, kırmızıbiberini ekleyin ve biraz kavurarak içini hazırlayın.
  • Yufkayı masaya serin ve hazırladığınız karışımı her tarafına sürün.
  • Patatesli harcı kenarlarına bolca koyun ve rulo şeklinde sarın.
  • Yağlanmış tepsiye ortadan başlayarak döşeyin.
  • Diğerlerine de aynı işlemi yapın.
  • Hepsini tepsiye dizdikten sonra ayırdığımız yumurta sarısını üzerine sürün. İsteğe göre susam ya da çörek otu serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Emeğinize sağlık
    çokta severim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hımmmmmm çok güzel görünüyor elleriniza sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ah nefis bir görüntü ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ateş düşer cana aşk olur tüter,
    Mevlam isteyince taşta gül biter,
    Bir selam bir dua o bize yeter,
    Dualarda birleşmek ümidiyle,
    Cumamız mübarek olsun bitanem..patatesli börekde nefiss görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. TARİFİN İÇİN TEŞEKKÜRLER ARKADAŞIM TEKRAR BEKLİYORUM.SAĞLIK MUTLULUK İÇİNDE BLOGUNLA BERABER NİCEYILLARA ARKADAŞIM SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. merabalar.fırsat buldukça gelebiliyorum.bu günlerde yoğunum biraz.babam ve kayınpederim bizdeler.ama bu güzel böreği görünce yorum yazmadan olmaz dedim.ellerinize sağlık.nefis görünüyor.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle güzel ifadelerin ve desteğin için çok teşekkür ederim.Çok mutlu oldum:)

    börekte çooook gzüel görünüyor.Gecenin bu vakti canım istedi:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. canım benim nasılsınsın gelemedim uzun zamandır ziyaretine öncelikle blogunun yaşı kutlu olsun daha nice senelere inş. hep beraber olmak ümidiyle..
    böregine gelince kelime bulamıyorum ellerine saglık harika gözüküyor...

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor börekler. hem leziz,hem doyurucu.ellerine sağlık canım.
    iyiki varsın.daha nice uzun yıllara.nefis tariflerde buluşmak üzre.

    YanıtlaSil
  10. Kol böreği ve patatesli
    İşte birbirine yakışan iki şey
    Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. bu börek yenmezmi ya sabah sabah canim istedi iki tanecik aldim haberin olsun:)) sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.yiyenlere afiyet olsun

    YanıtlaSil
  13. canım ellerine sağlık haytım

    YanıtlaSil
  14. eline sağlık arkadaşım..sevgilerr..

    YanıtlaSil
  15. pek güzel görünüyor börek..patatesli börek tercihimdim...ellerinize saglık..sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. öncelikle börek çok güzel ablacım.ellerine sağlık.mozaik pastaya gelince havucunu fazla pişirince hafif cezerye tadı oluyor.ama bisküi hafifletiyor.

    YanıtlaSil
  17. ELLERINE SAGLIK ENFES OLMUS.

    YanıtlaSil
  18. Ablacim benden tarif yazmami istedin ama ben satisa sundugum kurabiye ve pastalarin tariflerini yayinlamiyorum.Simdiden hosgorunuze siginiyorum.Ama tarif yayinlayan cok arkadas var ablacim.

    YanıtlaSil
  19. çok güzel bir tarif sevgili bülbülcüğüm.
    tadını merak ettim şimdiden.
    biraz yasaklar var hastalık sonrası..
    sabırla 2 ay dolsun diye beklemekteyim :((
    ilk fırsatta denemek isterim.ellerine sağlık.
    sevgiler nUnU

    YanıtlaSil
  20. Günaydın sevgili bulbulunyer

    İyi ve mutlu bir hafta geçirmeniz dileğiyle
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. görüntüsü çok güzel olmuş yaa çıtır çıtır ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
  22. Ablacım mimlendin haberin olsun

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  23. canım iyi geceler tarifi almadan nasıl teşekkür mesjı yazdım bilmiyorum kusura bakma yayınladım biliyordum geç oldu ama yayınlıyorum özür dilerim bazen yoğun oluyor hata yapıyor insan tekrar tarifin için teşekkürler ellerine sağlık tekrar bekliyorum gecikmeden dolayı kusuruma bakma canım sevgiler selamlar

    YanıtlaSil
  24. Aman ne güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler.
    İyi hafta sonları.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim