12 Ocak 2009 Pazartesi

Zeytinli Poğaça


Yeni bir hafta, yeni ümitler.
Koşuşturmayla geçen haftanın sonunda ümit ederim ki bu haftam daha sakin geçer.
Zeytinli poğaça tarifimi “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 34” e ev sahipliği yapan fzehra'ya gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar ilerim.

Malzemeler

  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 adet yumurta(sarısı üzerine
  • 1 adet kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un
  • Zeytin
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Sıvıyağ, yoğurt, yumurtanın akını karıştırın.
  • Elenmiş un ve kabartma tozu eklenir ve ele yapışmayan bir hamur yapın.
  • İçine doğranmış zeytinleri ekleyin ve tekrar yoğurun.
  • Yarım saat hamur dinlendirin..
  • İstediğiniz büyüklükte kopartın ve elinizle istediğiniz şekli verin.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
  • Yumurta sarısı sürün ve susam serpin.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

21 yorum:

  1. Ablacım merhaba.
    Demek ev taşıdınız..Zormuş dimi..Nakliyatta olsa ufak tefek çuvallar koliler yine ev sahibine bakıyor.
    Biz kendimiz topluyor kendimiz açıyoruz yani ben..
    Sadece kamyona yüklerken hamal çağırıyoruz..Sağlık olsun ablacım unutulur yorgunluk yeni evleri hayırlı olsun yeğeninmiydi kuzeninmi unuttum pardon.
    Evet ogünlerde biraz nazarmı değdi ne..Döküldü heryerim okuya okuya bir kaldım kendimi.Şimdi iyiyim burda pek takılmıyorum bakıp gidiyorum kalkıcam birazdan..O gün kızını aradım msj yazmış bana annem evde diye..Sana msj gönderdim aldınmıki cevabı gelmedi.
    Poğaçalara gelelim eline sağlık ablacım senin yaptığın her şeyi yerim ben..İçinde sevgin var nasılsa..Öptüm seni..

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglık hayatım super olmus.. bayılırım zeytınlı herseye:) afıyet olsun..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. canım merhaba.nasılsın.gül kız iyi,zeytinli pogacayı çok severiz.sıkça yapardım bu aralar ihmal ettim.hoş çocuklarda anne bizi obez edeceksin yapma diye sitem ediyorlarya:)birtane aldım eline saglık arkadaşım.selamlar

    YanıtlaSil
  4. eline saglik cok guzel gorunuyor
    zeytini cok severim 1 tane aldim,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım çok teşekkür ederim beni yalnız bırakmadığın için tekrar beklerim sevgilerimle hoşça kal

    WWW.fzehra.blogcu.com

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyorlar.fırından yeni çıkmış,sıcacık.yanınada demli bir çay...nefis bir lezzet.ellerine sağlık canım benim.

    YanıtlaSil
  7. YİNE HER ZAMANKİ GİBİ ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ELLERİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  8. ımmm bayılırım biliyomusun çayla harika gidiyor eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  9. tatlı telaşlarınızda kolaylıklar diliyorum ablacım.ellerinize sağlık.poğaçalar harika görünüyor bence.olsa da yesem.mmmmmmm

    YanıtlaSil
  10. canım arfkadaşım selamlar, bir süredir uğrayamadım,iyisindir İnşallah, bu aralar üst üste misafir ağırlıyorum, biraz da grip, derken, okuldan öyle bir geliyorum ki çok yorgun oluyorum..poaçan çok güzel bence zeytin poaçaya çok yakışıyor,ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. YALNIZIM

    Şu an dert yüklüyüm hem de katar katar
    Bir dert alır beni [Vir] öbürünün kucağına atar
    Dertlerle geçiyor nefes aldığım her bir gün
    Mutluluk çok uzak ve ben mutluluktan sürgün
    Ve garip duygular var içimde
    Yakıp yıkıp eritiyor durmadan
    Her günüm başka biçimde
    Akşam gelir daha sabah olmadan
    Özlerim dostların sesini [Vir] telefonda olsada
    Bulunmaz biriymişim? Gelde bul kolaysa
    Ben istersem buluyorum [Vir] nasıl olur bilmiyorum
    Nedense bazı dostlarımı bir türlü silmiyorum
    Dostluğun anlamını insanlar anlarsa eğer
    Gerçek bir dost ölüme değer
    Dostlukların tadı vardı [Vir] artık eskilerde mi kaldı?
    Şeytan ruhları bu kadar mı satın aldı
    Artık böyle olmuş dünya böyle olmuş gerçekler
    Kim başkasının derdini paylaşıp kendisine ekler?
    Demek ki herkesin hayat kapısı sadece kendisine açık
    Sevilen bir yana artık dostlardanda ayrılık
    Yerim belli yurdum belli ben bulunmaz biriyim
    Ben artık ne ölüyüm ne de diriyim
    Bulmak zordur beni [Vir] hatıraların aktığı diyardayım
    Bulunamam kendimde [Vir] çünkü ben hep yardayım
    Hiçbirşey koymadı bana [Vir] son zamanlarda yaşadıklarım kadar
    Bilmezler ki yüreğim nasıl yanar?
    Seslendiğim insanlar [Vir] bu sesimi duyuyor musunuz?
    Saat gecenin dördü [Vir] yoksa siz uyuyor musunuz?
    Boş ver be gönül [Vir] bu yaşadıklarına baş kaldırma
    Sensin zaten bana istediğimi aratan
    Olmasada isteklerin aldırma gönül aldırma
    Seni sevmektedir YARATAN…

    YanıtlaSil
  12. günaydınnn..
    ellerine sağlık arkadaşım.
    sevgilerimi ve güzl gün olsun dileklerimi bırakıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Hımmmmm mis gibi kokusu buraya geldi zeytinli poğaçanın
    ellerinize sağlık yanında bir fincan çayla enfes olur. Malzemelerinde margarın olmaması beni cezbetti en kısa zamanda denenecek.....
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. canım merhaba çayımın yanına bi tanecik alsam olurmu:)) ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  15. nefisss görünüyor,
    ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  16. Hayırlı akşamlar.Filistin için 1000 fetih okuyoruz.bende okurum dersen katılımını bekliyoruz..

    YanıtlaSil
  17. cok nefıs gorunuyor zeytın nasıl lezzet vermıstır ellerıne saglık canım sevgıler..

    YanıtlaSil
  18. Hamilelik öncesinde yüzüne bakmadığım zeytini nerdeys avuç avuç yer hale geldim.
    poğaçada harika görünüyor.Ellerine sağlık.şu dakika itibariyle ne görsem canım ister moddayım
    :)

    YanıtlaSil
  19. CANIM BENİM DEMEK EV TAŞIDIN OF OF ZORDUR BALIM BİLİRİM ALLAH KOLAYLIKLAR VERSİN BU İŞLERİNİN ARASINDA BİLE BİZLERE DESTEK OLUYORSUN YA GERCEKTEN DİYECEK LAF BULAMIYORUM ABLAM ALLAH YARDIMCIN OLSUN 34 EV SAHİBEMİZE VEDİĞİN DESTEK İÇİNDE AYRICA TŞK EDERİM ZEYTİNLİ POGACAN HARİKA GÖZÜKÜYOR HIMM BENDE COK SEVERİM :))
    ÖPTÜM SENİ ABLAM
    AA UNUTMADAN BUNDAN SONRA SİTEMDE PORSELEN DEMLİKÇAY SAATİNDE YAYINLANAN TÜM TARİFLRİ BULABİLİRSİN SEVGİYLE KAL...

    YanıtlaSil
  20. Poaçalar nefis görünüyorlar.. Hele zeytinli çok severim.. Kahvaltıda zeytin olmasa kahvaltı saymam okadar yani.. Ellerinize kolarınıza sağlık.. sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Tarif için teşekkürler ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim