16 Şubat 2008 Cumartesi

Ağlayan Kek


Bu gün size inanılmaz güzellikte bir pasta sunmak istiyorum.
İlk defa ustam dediğim Senay'da yemiştim.Çok eski arkadaşlar bir araya geldiğimizde yapmıştı.O gün, bu gün çok severek yapıyorum.
Erkek kardeşimin eşi tatlı severdir.):(Gelinim diyemiyorum.Çünkü en kızdığı söz.Kızdırmayalım değil mi?)Benden en çok istediği ve çok severek yediği pastadır.
Eminim siz de denedikten sonra favori pastanız olacak.
Yalnız ben adını sevmiyorum.Ben diyorum ki;Pastamın göz yaşları, olsa olsa çok gülmektendir.
O nedenle gülen kek diyorum.Eminim, sevgili şirinem bu pastayı yaptıktan sonra onun da en sevdiği pasta olacak.

Malzemeler
Kek için
  • 4 yumurta
  • 3 çay bardağı toz şeker
  • 3 çay bardağı un
  • 3 çorba kaşığı kakao
  • 3 çorba kaşığı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Muhallebi için
  • 2 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı un
Krema için
  • 1 su bardağı süt
  • 1 krem şanti (sade)
Üzerini ıslatmak için
  • 2 su bardağı süt
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı :
  • Yumurta ve şeker köpük köpük oluncaya kadar çırpılır.
  • Kakao, süt, vanilya katılarak çırpılır.
  • Un ve kabartma tozu elenerek ilave edilir.Çırpılır.
  • Yağlanmış ve un (ya da şeker) serpilmiş kek kalıbına dökülür.Önceden ısıtılmış fırında pişirilir.
  • Kek pişerken, süt ,kakao, şeker, un tencereye konur.Karıştırılarak, göz göz oluncaya kadar pişirilir.
  • Soğumaya bırakılır.Ara ara karıştırılır.Üstü katılaşmasın diye.
  • Ayrı bir kapta, süt ve krem şanti çırpılır.Buzdolabında bekletilir.
  • Bu pastanın özelliği, yaptığımız kek, muhallebi, krem şantiyi ne kadar uzun bekletirsek o kadar güzel olması.Yeterince beklediğine inandığımız da (ben 2 saat bekletiyorum) keki yatay olarak 2'ye kesin.
  • Servis tabağına birinci katı alın, bir bardak sütle her tarafını ıslatın.Üzerine muhallebinin yarısını koyun, onun üzerine de krem şantiyi koyun.
  • İkinci parçayı üstüne kapatın.Üst tarafını bir bardak sütle ıslatın.Muhallebinin kalanını üzerine dökün.İsteğinize göre üzerine ceviz veya hindistan cevizi dökebilirsiniz.Ya da hiç bir şey dökmezsiniz.
  • Benim olmazsa olmazım ceviz olduğu için ben döktüm.
  • Buzdolabında bekletin
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Bana gelin demedigin icin tesekkur ederim oncelikle :). Gulen pastayi gercekten cok sevdim. Aslinda tatliyla pek aram olmamasina ragmen, senin elinin lezzetiyle pasta sevdim. Ozellikle de Gülen Pasta'ni. Sevgini ve yuregini katarak yaptigin her sey gibi, pastalarinda bir harika. Emegine ve guzel yuregine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Güzellik, bakan gözdedir.
    Pasta teklifine her zaman açığım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim