3 Aralık 2008 Çarşamba

Tavuklu Yeşil Mercimek salatası


Hafta başından beri bayram temizliği yapıyorum. Emekli olmadan önce bir güne sığdırmak zorunda kalırdım. Ama şimdi çok vaktim olduğu için haftaya dağıtarak yapıyorum. Bugün en zor olan mutfağı yaptım. Buzdolabının tüm parçalarını çıkarttım, temizledim ama takmak öylesine bilmece gibi ki :::J, eşim işten gelir gelmez ona yıktım o işi. Ama yerleştirmek yine bana kaldı. Elektrikli küçük mutfak aletlerini temizlemek beni çıldırttı. Tost makinesini yapanlar acaba hiç temizleneceğini düşünmezler mi? Üstelik bir çok yeri de çıkıyor ama aralarına el girmiyor, mutfakta ki çatal, bıçağı kırk takla attırdım onu temizleyeceğim diye.
Sonuçta bitti ama ben de bittim. Kızım eve gelince anne bugün sana pek dokunmayalım dedi.
Bu kadar sitemden sonra tarifini Ayşe TÜTER’ den aldığım salatayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • ½ demet maydanoz
  • ½ demet dereotu
  • 3 adet taze soğan
  • 4 adet salatalık turşusu
  • 1 çay bardağı haşlanmış mısır
  • 1 adet doğranmış salatalık
  • 1 kahve fincanı tahin
  • Tuz, kırmızıbiber
  • 3 çay kaşığı sıvıyağ
  • Birkaç zeytin
  • 1çay bardağı limon suyu
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Tavuk göğsünün bol suda haşlayıp,soğutun.
  • Küçük küçük doğrayın.
  • İçine haşlanmış yeşil mercimek ve ince kıyılmış maydanoz, dereotu, taze soğan, küp doğranmış salatalık turşusu, mısır ve tuzu koyup,harmanlayın.
  • Limon suyunu tahinle çırpın ve salatanın üzerine ilave edin.
  • Kırmızıbiberi sıvıyağda öldürün ve salatanın üzerine gezdirin.
  • Zeytinleri ilave edin.
  • Afiyet olsun.

15 yorum:

  1. değişik ve bol vitaminli bir salata olmuş..ellerinize sağlık


    sormayın bende heryeri bitirdim yarına mutfağı bıraktım..inşallah başa çıkabilirim..gözümde büyüyor.ama yapmak zorundayım.
    sizinde gözünüz aydın mis gibi tertemiz olmuştur heryer..temizlik gibisi yok:).
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. canım ellerıne saglık super oldu..
    afıyet olsun sıze..
    canım sız goremedıgınız ıcın eskı sıtemı de actım ...
    otekı sıte duzelene kadar ıkısını beraber yurutecem..
    ınsallah bı an once hallolur..
    opuyorum cok..
    sevgileR:)

    YanıtlaSil
  3. Allah güç kuvvet versin:)bende hafta başında mutfağı temziledim ayrıntılı olarak,iş yaparken anlamıyor insan ne kadar yorulduğunuda otunca anlıyor sanırım:)benim öyle oluyor:)birkaç saat ayakta iş yapınca birkaç saat dinlenmek zorunda kalıyorum:)
    ilgin için çok teşekkür ederim.Kuzucuk gayet iyi maşallah,sürekli büyüyor,cumartesi günü kontrolümüz vardı:)mektup gibi yorum oldu:)
    Ellerine sağlık,yeşil mercimek salatasını yedim ama evde hiç denemedim.Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  4. degisik ve doyurucu bir salata olmus canim afiyet olsun.ellerinize saglik temizlikte bitmis ne guzel ,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım arkadaşım bayram temizliğinde kolaylıklar dilerim, İnşallah ben de emekli olurum da herşeyi kafama uygun yapabilirim.salatan harika he m lezzetli hem besleyici süper ellerine sağlık kolay gelsin diyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. çok değişik ve güzel bir seçenek.bu nefis tarif için teşekkürler canım.malzeme çok zengin,besleyici,doyurucu ve sağlıklı.ellerine sağlık canım.
    yorulmuşsun ama değmiş.her yer misler gibi,ohhhhhh.ah bide yeniden kirlenmese.

    YanıtlaSil
  7. oooh heryer misler gibi desene.. güle güle kirletmek hatta hiç kirletmemek dileğiyle...

    bende bugün başlayacağım temizliğe pazara kadar bitirmem lazım çünkü pazar günü 2 büyük tepsi baklava açmam lazım bize ve anneme.... aaah gözümde büyüyor işelr resmen . sen ne zgüel bitirmişsin ablacım .. inşallah bende emekli olunca senin gibi rahat rahat yapıcam işleri...

    salata harika ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  8. sevgili bulbulunyeri
    Allah yardımcınız olsun
    kendinizi çok yormayın.
    Salatanız harika olmuş ellerinize sağlık
    öptüm

    YanıtlaSil
  9. Temizlik ve düzen...
    Ne hoş geliyor insana...
    Elektrikli âletler konusunda kesinlikle haklısın.Hepsi hizmet bedeli alır gibi uğraştırıyorlar temizlerken... : ))

    Güzel bir salata, hiç denemedim.
    Teşekkür ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Ablammm kıyamamm..Aynı dert bendede var..Akşam sitem ettim evdekilere.
    Dedim artık haftada beşgünü için bir gün tost,bir gün yumurta,birgün peynir zeytin yiyeceniz sırayla.Ne bu bee:)) bakıyorum herkes gıcır gıcır temizlemiş etmiş oturuyo..anam ben mutfak kedisi gibi bulaşığın içinde ocağın başında bekliyorum..neyse bende biraz iş göreyim evde..birkaç gün gelemiycem ablam..ama bayram için mutlaka gelicem..
    salata nefis olmuş ablacım..tavuk göğüslerini ton balığı gibi bende soğukken seviyorum..salatayada çok güzel yakışıyor..eline sağlık olsun ablam ablam can ablam..

    YanıtlaSil
  11. selam.yeşil mercimegi tavuklu bu şekilde salata yapmak harika bir fikir...elinize saglık.temizlikte benimde en çook yoruldugum yer mutfaktır:(((size kolaylıklar dilerimm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. oo vitamin deposu ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  13. bencede vıtamın deposu ellerıne saglık canım sevgıler..

    YanıtlaSil
  14. ablam salatan sahane olmus ellerine saglik ...kesin denicem
    bende temizlegi daha bugun bitirdim ama bende bittim:))bazi mutfak aletlerine sinir oluyorum inan pratik ama çok zor siliniyor,aralarina hiç giremiyorum,en çok iste mutfak'ta oluyor nedense:))sil sil bitmiyor...neyse ki rahatladin artikin,simdi bol bol dinlen,bayrama kadar:))opuyorum

    YanıtlaSil
  15. sevgili arkadaşım.
    ellerine sağlık olsun diyorum bende..
    ve güzel geçecek bir bayram diliyorum.sevgiyle..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim